Bohemian Rhapsody 2018

Když jsem se dozvěděl, že se natáčí film Bohemian Rhapsody o Freddiem Mercury byl jsem nadšený. Patřím k těm, kteří si za života pamatují tohoto výstředního hudebníka a tak můj prvotní předpoklad byl, že to bude snímek plný akcí, divokých večírků s výstředními oděvy hlavního představitele. Prostě, že to bude jízda. A nemyslel jsem si to sám i původně zamýšlený hlavní představitel Sasha Baron Cohen byl přesvědčen, že by takový měl být. Tahle představa se ale rozcházela se záměrem skupiny Queen a Sasha Baron Cohen nakonec hlavní postavu Freediho Mercuryho neztvárnil. Přitom opticky se k tomu skvěle hodí ačkoliv je o hlavu větší než Freddie sám.

Bohemian Rhapsody

Jenže tohle není film o Freddym nebo o jeho sexualitě, nebo jeho výstřednosti. Je to film o skupině Queen o její hudbě a samozřejmě a tak samozřejmě zahrnuje i Freddyho a jeho ikonickou postavu. Film v podstatě zahrnuje úsek života Freddyho ve skupině odhaluje vznik některých písní, ukazuje vzestup kapely, vysvětluje vztahy uvnitř kapele a odhaluje, že Freddy nebyl homosexuál jak se dlouho předpokládalo, ale že byl bisexuál a jeho největší životní láskou nebyl muž, ale žena.

Bohemian Rhapsody

Film líčí Freddyho jako ambiciózního, sebevědomého a citlivého milovníka koček, který svou vizí táhl skupinu Queen. On byl ten, kdo věřil v úspěch kapely již od začátku a věřil v sebe a ostatní více než oni sami. Ano ve filmu je ukazována jeho výstřednost, ale ne takovým způsobem jak byla výstřednost prezentována jím samým. Je vidět, že skupina Queen ho chtěla zobrazit důstojněji, než byla skutečnost. Freddie miloval sex tolik, že o něm i rád mluvil i na kameru a tohle ve filmu prostě není. Je to obrovská škoda. Protože, když si odmyslíte hudbu jde o velmi prázdný a smutný někdy až klinický snímek.

Bohemian Rhapsody

Hlavní herec Rami Malek, který nakonec získal hlavní roli odvedl výborný herecký výkon. Bez debat. Problémem bylo, že nebyl uvěřitelný. Když jste se na něj podívali okamžitě jste věděli, že to prostě není Freddie Mercury. Malik se sice skvěle naučil se jeho pohyby, jeho mimiku, ale nemohl zachytit to co vyzařoval Freddie, jeho řekl bych „fluidum“ či kouzlo osobnosti chcete-li. Tohle se nedá naučit. Můžete dát herci umělý předkus a naučit ho co říkat, ale nenahradíte to co osoba vyzařuje a jaký pocit z ní máte. Já bych to přirovnal k Netflix sérii Zaklínač. Herec Henry Cavill není podobný hlavní postavě ze slavné počítačové hry, ale už v prvním díle na to zapomenete a já osobně jsem se s novým vyobrazením Geralda smířil velmi rychle a bezbolestně i přesto, že jsem odhadoval, že pro mě osobně to bude problém. Rami Malek jako Freddie takhle nefungoval, ani jednou jsem v něm Mercuryho nepoznal a to mam toho herce vážně rád. Prostě ten, kdo Freddieho za jeho života nepamatuje, se s Malikem smíří rychle, ale u mě to prostě nefungovalo. Možná to bylo i tím, že divokost byla Freddieho Mercuryho byla silně redukována tak, aby byl jeho život zobrazen důstojným způsobem. Ostatní herci byli uvěřitelní a ztotožnit se s nimi nebyl problém.

Bohemian Rhapsody

Bohemian Rhapsody je dobrý film, který stojí za to vidět, je to celkem věrně natočený film z pohledu děje i přes to, že některé scény, jak se ukázalo se staly dříve či později, než jak to sestříhal režisér. To filmu nevadí, ale to, že byl Freddie redukován z extravagantního ikonického divokého rockera na citlivého milovníka koček filmu dost ublížilo. Ano miloval kočky, ale byla to hlavně neuvěřitelně energická, osobitá a sebevědomá rocková ikona a tohle mi v celém filmu přišlo jako předstírané zobrazení ne zrovna uvěřitelným způsobem. Celý film tak táhne jen dobrá kamera, režie, fantastická hudba a slušný výkon hlavního herce.