Fast And Furious 6

Série Rychle a zběsile patří vždy k velkým tahákům proč jít do kina. Obsahuje akci, oblíbené herce, krásné prostředí, krásná „vytuněná“ auta a hlavně rychlou jízdu. Pokud přemýšlíte jestli film vidět nebo ne rovnou říkám ano, stojí za to vidět a svého času rozhodně litovat nebudete.

Nejdříve se zastavíme u herců. Sestava je opravdu skvělá, Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson a celou řadu původních herců ještě nakonec doplňuje nová tvář v seriálu Gina Carano, která je více známá jako MMA (mixed martial arts) bojovnice držící řadu MMA rekordů a opět přivítáme izraelskou krásku Gal Gadot známá našim divákům spíše jako Wonder Woman, která hrála v předchozím pátém díle. Všichni tito herci už jsou zažití tvrďáci, kteří prakticky umí jen tu jednu kamennou tvář, která se hodí jak do akčního filmu tak na turnaj v pokeru. Vždycky to zabere. Víme, že prakticky nikdo nemá ambice charakterního herce, přesto je máme rádi a film jako tento je pro ně ušitý na míru.

Ale dál. Příběh samozřejmě začíná po konci pátého dílu, kdy se naší skupince podařilo uloupit 100 milionů dolarů a naši hrdinové se skrývají v zemích, které zločince jako jsou oni nevydávají. Jenže na stopě jim je Federální agent Hobbs (Dwayne Johnson), který je naháněl už v pátém díle. Tentokrát místo želízek má pro ně speciální nabídku. On sám potřebuje jejich pomoc proti ještě větším darebákům, než jsou oni sami a nenabízí nic menšího než milost pro všechny. Takovou nabídku je nutné samozřejmě zvážit….. a asi tušíte, že naši hrdinové nabídku přijmou.

Prozrazovat zápletku je naprosto nemožné protože je film nabitý nejen akcí a honičkami, ale také překvapivě humorem a o zábavu se opravdu bát nemusíte. Přesto ve filmu padne jedno obrovské překvapení a to návrat Letty (Michelle Rodriguez), kterou jsme neviděli od prvního dílu. Bylo to velké a příjemné překvapení.

Režisér Justin Lin režíroval už své 4 pokračování (počítáme-li japonský spin off – Tokijskou jízdu) a bylo vidět, že přesně ví co divák chce a také mu to dodá. Šílené honičky v krásných lokacích v tónech našlapaného soundtracku v této sérii vždy fungovalo a tak režisér ještě přidal. Nuda tu nehrozí, stejně tak jako nějaké umělecké prožití. O tom film není.

U filmu jsem se velmi příjemně bavil, rozhodně film nezklamal, byl důstojným pokračováním a líbilo se mi, že režisér přidal více humoru a hlavně to jedno velké překvapení, které nikdo nečekal. Kdyby existoval Oscar za automobilové honičky určitě by Lin jednu za tenhle film dostal, ale takové ceny se bohužel neudělují. Film celosvětově nasbíral na tržbách celkem 800 milionů dolarů a když k tomu připočítáme dalších 74 a 55 miliónů za Blu-ray a DVD je jasné, že film uspěl hlavně tam, kde uspět chtěl… u diváků.