Faunův labyrint

Jen málokdy se mi stává, že jsem filmem ohromen a zanechá ve mě nějakou hlubší stopu. Faunův labyrint takovým filmem rozhodně je. Je to pohádka, fantasy, horor, thriller a navíc válečný film v jednom. Ačkoliv se ve výčtu filmového žánru ocitla i pohádka vězte, že to rozhodně není film pro děti. Někdy je film realisticky surový a to i pro tak otrlé diváky jako jsem já sám. Vězte, že pokud si film poustíte, na scénu s lahví jen tak nezapomenete.

Ale zpět k filmu a jeho ději. Děj se točí kolem dívenky Ofélie, která se se svou těhotnou matkou stěhuje k novému otčímovi na vojenskou základu v lese, během druhé světové války přesně v roce 1944. Její nový otčím je velitelem základny a  má za úkol zlikvidovat rudé povstalce, kteří bojují proti fašistickému režimu tehdejšího španělska. Ofélie hned po příjezdu nalezne vedle základy podivný labyrint, jež se pro ní brzy stane velkým dobrodružstvím.

Faunův labyrint

Celý film se točí ve dvou rovinách a kromě dobrodružství malé dívenky je tam i několik hlavních i dalších vedlejších příběhů. První rovina je ta realná, krvavá, plná násilí a smrti. Druhá rovina se ubírá příběhem labyrintu a úkolů jež musí malá Ofélie splnit. Tyto dva příběhy se sami o sobě nikdy neprolnou až v samém závěru, ale jen povrchně. Faun a jeho tajemství zůstává pouze ve světě dívky a nikdy se o něm nikdo, kromě Ofélie, nedozví. Právě v tom je film velice zvláštní.  Přesto, že se linie neprolnou není ani jedna z nich linií vedlejší, ale ani linií hlavní, přesto to krásně funguje a v rozuzlení nevíte jestli máte ronit slzy štěstí či smutku.

Faunův labyrint

Režisér Guillermo del Toro splodil velice zajímavý snímek a rozhodně se nedivím, že na ČSFD patří do stovky nejoblíbenějších filmů. Všechny postavy jsou velmi dobře vykresleny zejména postava Ofélie a hlavní záporné postavy, kterou jsem na konci snímku upřímě nenáviděl i když jsem si byl vědom, že jde pouze o film. Také fantasy část Faunova světa byla neobvykle zajímavá a velmi dobře propracovaná. Měla zvláštní kouzlo, které někdy až překonávalo atmosférou filmy Tima Burtona.

Závěrem jen dodám, že pokud máte chuť a náladu na velice zajímavý a neobvyklý film, je Faunův Labyrint právě to, co byste si měli dnes večer pustit.