Vypadá to, jako bych se zaměřoval poslední dobu na filmy režiséra Guillerma del Tora, protože to je během několika dní již druhý jeho film, který tu recenzuji. Ne věřte jde o náhodu i když je pravda, že k tomuto režisérovi cítím velký respekt.

Guillermo del Toro netočí obyčejné filmy. Téměř vždy jde o film s fantasy nebo scify prvky, někdy v kombinaci. Hellboy 1 a 2, Blade 2, Faunův labyrint, Mimic nebo Stroj času. Pacific Rim je v podstatě dalším takovým snímkem. Jakoby se, tento režisér, běžnému příběhu vyhýbal.  Ale proč ne. Svět fantasie má tu výhodu, že není nijak omezen a to ani zákony fyziky a pokud toho umí režisér dostatečně využít může to být obrovská výhoda.

Pacific Rim

Základní linie příbehu: Film vypráví o příšerách Kaiji, které zkrze tektonický zlom přicházejí do naší dimenze. Jsou to obří nestvůry, proti kterým spojený svět postaví velké roboty tzv. Jaegers ovládané dvojicí pilotů. Zprvu se daří odrážet útoky těcho nestvůr, ačkoliv vždy stihnou poničit nějaké to město avšak později lidé začínají prohrávat, proto velitel projektu Jaegers (Idris Elba) vymyslí plán jak jim travel zamezit příchod do naší dimenze. Hlavním hrdinou smínku je bývalý pilot Jaegers (Charlie Hunnam), který při jedné akci ztratil bratra a on je tím posledním, kdo umí řídit starší model Jaegera. Jeho model Jaeger typ 3 je s dalšími třemi poslední, kteří stojí mezi Kaiju a zbytkem světa.

Pacific Rim

U recenze bych mohl začít tím, že útoky z jiné dimenze a obří roboti není nic originálního (Avengers; Transformers; etc.). V tomto smyslu film ztrácí, originálního v něm nic nenajdete. Příběh je celkem průhledný, klasický boj dobra proti zlu, které v tomto případě představují nestvůry obřích rozměrů. Film sice poskytuje dostatečné množství zábavy, dost abyste neusnuli, ale je tu několik věcí, které prostě nefungují. Postavy jsou ploché, ač se jim Guillermo del Toro snažil dát dostatek prostoru. Rozhodně nefunguje otcovský vztah mezi velitelem projektu a Mako Mori, pilotkou jež má nahradit zesnulého bratra Raleigho Becketa. Nefunguje ani nové partnerství mezi hlavní postavou (Charlie Hunnam) a jeho novým co-pilotem (Rinko Kikuchi) ani skryté přátelství mezi dvěma hlavními vědci. Celý film nad vodou drží vlastně jen Idris Elba, sympatický hrdina Charlie Hunman a opravdu dokonalé efekty.

(L-r) IDRIS ELBA as Stacker Pentecost and CHARLIE HUNNAM as Raleigh Beckett in Warner Bros. Pictures’ and Legendary Pictures’ sci-fi action adventure “PACIFIC RIM,” a Warner Bros. Pictures release.

V poslední době se každé hollywoodské filmové studio snaží vytvořit kultovní snímek, jež by vydělal hodně peněz s šancí na další pokračování. Ať už jsou to Piráti z Karibiku, Transformers, Iron Man s každým jejich novým dílem tečou do kapes studií desítky či rovnou stovky miliónů dolarů. Tohle měl být pro Warner Bros. asi ten případ, protože si nedokážu vysvětlit proč by někdo investoval 200 miliónů dolarů do tak plytkého příběhu.  Upřímě jsou to vyhozené peníze, protože se kult srovnatelný s Transformers nekoná. Osobně pochybuji, že vznikne nějaké volné pokračování.  Ale tak to prostě chodí, netočí se jen dobré nebo špatné filmy, ale také silně průměrné jako je tento.

Závěrem. Po odchodu z kina nebudete znechuceni, ani nebudete mít pocit, že byla chyba navštívit Pacific Rim. Nečekejte ale ani žádné velké nadšení. Budete se cítit tak jak to u průměrných filmů bývá… nijak.