Superpoldové

Nejsou běžné. V evropě už vůbec ne, ale přesto existují. Mluvím o hereckých skupinách, které si sami tvoří a produkují filmy. Jednou takovou skupinou je Broken Lizard. Broken Lizard (tedy Zlomená ještěrka) patří asi k těm nejúspěšnějším. Nejenom, že si filmy tvoří a produkují, ale sami v nich hrají a starají se i o režii.

Jejich nejúspěšnějším filmem je zatím komedie Superpoldové.  Nedá se to popsat lepším slovem než je „úlet“ a pro vychutnání filmu bych snad i doporučoval, abyste si jej nejdřív pustili a pak četli tuto recenzi. Já šel do filmu naprosto nepřipraven, bez žádného očekávání a hned úvodní scéna mě dokonale dostala. Okamžitě po ní jsem byl připraven na něco mimořádného a také to přišlo.

Superpoldové

Film pojednává o dálniční hlídce, která čelí rozpuštění z ekonomických důvodů. Navíc jim situaci znepříjemňuje místní městská policie, která po jejich zrušení má převzít i jejich rajón. Komplikace nepřichází jen z venčí, sami strážníci si krátí volné chvilky různými vtípky na úkor řidičů, což někdy vede k nepříjemným situacím, které k jejich rozpuštění přispívají.

Sám příběh není nikterak podstatný i když je v ději pevně zakotven. To co film dělá tak vyjímečným je neuvěřitelný počet povedených vtipů, hlášek i trapných situací, někdy i za hranicí vkusu, což jim musí divák nakonec úplně odpustit.

Superpoldové

Broken Lizard měli i velké štěstí při výběru herců. Jednu z hlavních postav přijal vynikající skotský herec Brian Cox a na roli hlavního záporáka kývnul Daniel von Bargen, který jako by se pro záporné role narodil. Příjemným osvěžením ve filmu je krásná Marisa Coughlan, která ztvárnila jednu z postav nepřátelské městské policie a trio „huličů“ André Vippolis, Joey Kern a Geoffrey Arend.

Superpoldové

Závěrem. Nečekejte od této komedie žádný velký filmový zážitek, co byste ale očekávat měli je velká porce vkusného i méně vkusného humoru a zábavy.