Zkus mě rozesmát

Režisér Dennis Dugan točí bláznivé komedie, často s komikem buranského typu humoru Adamem Sandlerem. Naposledy to byly filmy Machři (2010) a Zohan: Krycí jméno Kadeřník (2008). Tentokráte přichází s romantickou komedií. Sledujeme postavu plastického chirurga Dannyho Maccabeeho (Adam Sandler) a jeho četné krátkodobé známosti. Ženám je ho vždy líto, když vidí (falešný) zásnubní prsten a slyší příběh o tom, jak zlou ženu Danny má. Pracovně mu sekunduje rozvedená asistentka Katherine (Jennifer Anistonová). Doktor operuje směšně vysoko posazená bočí, trapně malé penisy a zvětšuje prsa – zkrátka klasika. A my se u těchto postaviček asi máme bavit. Aha.

Zkus mě rozesmát

Danny se zakouká do mladé sexy studentky Palmer (Brooklyn Deckerová) a cítí, že toto je žena, se kterou by skutečně chtěl být. To by ale u sebe nesměl stále mít falešný snubní prsten, který u něj dívka samozřejmě nalezne a z něhož si vydedukuje, že je Danny ženatý. Tak se dostáváme do kolotoče výmluv, kdy záletník přemluví svou asistentku, aby se vydávala za jeho přitažlivou ženu, se kterou se zrovna rozvádí. Chce totiž, aby mu jeho nový úlovek uvěřil, že už nemá závazky. Chirurg nakoupí Katherine sexy hadříky a ta se v plné parádě vydává na večeři s novým párem. Situace se komplikuje a Danny požádá Kate, aby jeho nové přítelkyni představila svoje děti Maggie a Michaela, o kterých si dívka myslí, že jsou jejich. Začíná hra na milující otce od rodiny. Všichni se vydají na Havaj včetně nového přítele Kate, který má rádoby humorný německý přízvuk, dcera asistentky hovoří akcentem pro změnu britským – má ráda herectví a situaci bere jako zajímavou zkušenost.

Zkus mě rozesmát

Při sledování Zkus mě rozesmát mi v hlavě mě neustále korzovala otázka, proč si Jennifer Annistonová už poněkolikáté vybrala tak špatnou komedii. Loňská Exmanželka za odměnu byl film spíše za trest podobně jako Záměna (2010) či Až tak moc tě nežere (2009). Člověk si stěží vzpomene, že hrála i ve skutečně zábavném filmu Marley a já (2008). Ano, to je ten dojemný film s pejskem, u kterého upustili slzu i ti největší cynici. Od Adama Sandlera nečekám už vůbec nic, byť Klik – život na dálkové ovládání (2006) ve mně zažehl jiskřičku filmové naděje, že herec ještě není ztracen v bahně podprůměrných obhroublých komedií. Nutno však podotknout, že oba herci mají komediální talent, ale v tomto filmu zůstal nevyužit.

Zkus mě rozesmát

Zcela naprázdno vyznívají snahy tvůrců zatraktivnit film krásnými exotickými lokacemi. Havaj nadále zůstává luxusní dovolenkovou destinací, ale koho dnes okouzlí záběry na vodopád a ostrovní flóru? Nicméně je třeba říci, že Anistonová je na svůj věk (43 let) stále přitažlivá a atraktivní. V tom ji však ve filmu konkuruje herečka Brooklyn Deckerová coby chirurgova nová přítelkyně – blonďatá a (hlavně) prsatá Palmer. Na plátně se dočkáte i oscarové Nicole Kidmanové v afektovaně komické roli, kterou u ní často nevidíme. Bohužel ani ona nezachrání film, který scenáristicky zcela selhává. Vtipy ve Zkus mě rozesmát jsou přízemní a ohrané (rána do rozkroku, sprostá písnička, sexuální narážky, trapasy, pád do bahna…) a pobaví snad jen scéna s polomrtvou ovcí či soutěž s kokosy. Děj je navíc předvídatelný už od prvních minut, žádné dramatické překvapení se nekoná.

Zkus mě rozesmát

Ke konci film částečně zvážní, což mu kupodivu prospívá. Protagonistům jejich citové výlevy uvěříte, ovšem těžko se budete dojímat a otírat slzy. Když už komedii z Havaje, tak Kopačky (2008), kde rozhodně nehrozí nuda, která u Zkus mě rozesmát konstantně a zákeřně útočí. Nevyvážené tempo, schematický vývoj, mizerné vtipy (i když ne tak nechutné jako u jiných „sandlerovek“), otravná hra na akcenty a upřímnou, nenáročnou komedií spíše otráví a chytrého naštve. Místy jsem se za herce cítila trapně a marně uvažovala, zda je toto skutečně film, u kterého se (nejen) americké publikum mlátí smíchy popcornem do hlavy a na konci natahuje moldánky.